Nyheder og presse
Del
Damelandshold

Waoo: Ny sponsor får kæmpe værdi med Håndboldkvinderne

Skrevet af Katrine Munch Bechgaard
08. feb 2021Kl. 08:40

De danske håndboldkvinder skal have en ny hovedsponsor i 2021, efter det treårige samarbejde med Waoo udløb ved årsskiftet. Waoo fortæller her, hvad sponsoratet har betydet for dem de forgange år.

Håndbolddamernes flotte præstation ved EM i december blev et flot punktum for den treårige rejse, som sponsorsamarbejdet mellem Waoo og Danmarks håndboldkvinder har været. Et samarbejde, der har givet stor værdi for begge parter. Morten Riisgaard-Dam, der er marketingchef i Waoo, ser tilbage på et godt samarbejde, gode resultater og ikke mindst mange gode oplevelser med kvindelandsholdet:

”Vi er glade for og stolte over den tid, vi har været med omkring kvindelandsholdet og det samarbejde, vi har haft med Dansk Håndbold Forbund. Da vi indgik samarbejdet, havde vi nogle ret klare mål for sponsoratet, som vi nu har fået opfyldt til fulde. Det var helt naturligt for os at indgå et samarbejde med lige netop landsholdet, fordi vores match på værdier var så højt. Hos Waoo er vi ambitiøse og vil være de bedste i vores branche. Det betyder, at vi skal turde udfordre konkurrenterne og arbejde hårdt for tingene. Værdier, vi kan spejle os i hos Håndbolddamerne.”

Marketingchef Morten Riisgaard-Dam forklarer, at de kommercielle målsætninger, Waoo havde ved opstarten, var ønsket om at udbygge kendskabet til Waoo. De så en klar sammenhæng mellem kendskabet til brand og produkter og øget markedsandele. De målsætninger har Waoo nu opnået, og Morten Riisgaard-Dam er ikke i tvivl om, at det blandt andet kan tilskrives sponsoratet:

”Jeg har gennem en lang årrække arbejdet med sponsorater, og i Waoo har vi målt på en lang række effekter, ligesom vi har inddraget eksterne partnere til at validere data, som har været voksende positive. Her har samarbejdet med holdet, Dansk Håndbold Forbund og de andre sponsorer været helt centralt for at lykkes hele vejen rundt. Det er jo lidt en kliché, men jeg oplever, at vi har spillet hinanden bedre i de tre år, vi har været sponsorer.”

Intern stolthed
Netop lighedspunkterne mellem Waoo og landsholdet har gjort samarbejdet frugtbart, understreger Morten Riisgaard-Dam. Han forklarer, at sponsoratet – ud over den kommercielle værdi – også har bidraget positivt internt i virksomheden og på tværs af den alliance, Waoo er en del af.

”Spillerne på landsholdet arbejder hver eneste dag top professionelt for at dygtiggøre sig og blive de bedste – ligesom vi også gør det i Waoo. Spillerne skaber begejstring, når de går på banen, ligesom vi ønsker at skabe begejstring hos danskerne med tv, internet og telefoni i særklasse. På den måde har sponsoratet også i høj grad bidraget til vores interne fortælling om at ville være de bedste og stræbe efter at skabe waoo-effekt. Og det har skabt stolthed i organisationen at støtte så dygtige topatleter. Den interne værdi er en del af et sponsorat, man ikke skal undervurdere. Derudover har vi brugt den åbenlyse mulighed for at mødes med både kunder og samarbejdspartnere omkring den gode stemning i håndholdhallen,” forklarer han og fortsætter:

”Vi er så heldige at have et brandnavn, der i sig selv udtrykker begejstring, så det bagvedliggende arbejde med at aktivere sponsoratet – som jo er en virkelig stor del af at lykkes med et sponsorat – havde nogle oplagte muligheder. Det ved enhver marketingafdeling: Et vellykket sponsorat kræver, at man er villig til at investere både menneskelige og økonomiske ressourcer i samarbejdet. Det stopper ikke ved at have købt sig til sponsoratet, for en solid aktivering er jo netop det, der skaber en god investering.

Top professionelt samarbejde
Morten Riisgaard-Dam har i det hele taget mange rosende ord i forhold til samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund og kvindelandsholdet. Han vil derfor varmt anbefale andre virksomheder at indgå et sponsorat med Dansk Håndbold Forbund og Håndbolddamerne:

”Samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund og spillerne har været forbilledligt, og derfor vil jeg gerne benytte muligheden for at sige stor tak til dem alle. Vi har hele vejen igennem haft et tæt samarbejde med Dansk Håndbold Forbund, og den løbende dialog og erfaringsudveksling omkring hele tiden at blive skarpere, har været guld værd. En ny kommende sponsor har meget godt at se frem til, og fra Waoo ønsker vi kvindelandsholdet alt godt på deres videre vej. ”

Slutteligt fremhæver Morten Riisgaard-Dam også det gode samarbejde med kvindelandsholdets øvrige sponsorer, herunder Sparekassen Kronjylland, som Waoo har delt hovedsponsoratet med siden starten af 2018.

”Det er blevet tid til at give stafetten videre, men det har været en rigtig god rejse, vi har været på sammen, både med landsholdet, Dansk Håndbold Forbund og ikke mindst de øvrige samarbejdspartnere. Vi ønsker kun det bedste for både spillerne på landsholdet og Dansk Håndbold Forbund. Og hvem ved, det kan være, at det bliver til et samarbejde igen på et senere tidspunkt,” slutter Morten Riisgaard-Dam.

Også fra Dansk Håndbold Forbunds side er der rosende ord til samarbejdet fra direktøren Henrik M. Jacobsen:

”Waoo har været en værdifuld samarbejdspartner gennem de sidste tre år, og de har været dedikerede til at aktivere deres sponsorat med Håndbolddamerne og -herrerne. Det er ikke givet, når man får en ny sponsor ombord – nogle ville forvente, at sponsoratet i sig selv lever, når pengene er lagt. Sådan lever et sponsorat ikke, hvis det virkelig skal flyve, og det har Waoo forstået og købt ind på fra dag et. Netop derfor har der været så stor værdi i samarbejde. Derfor skal der lyde et stort tak til Waoo – og måske også et på gensyn. Men nu ser vi fremad og glæder os til at byde en ny samarbejdspartner velkommen.”

Vil du vide mere om, hvordan din virksomhed kan blive sponsor for Håndbolddamerne, så kontakt Henrik M. Jacobsen på tlf. 2811 6060 eller hmj@dhf.dk.

Fakta
Den 1. januar 2018 gik samarbejdet mellem Waoo, Danmarks førende leverandør af internet, tv og telefon via fibernet, og Dansk Håndbold Forbund omkring hovedsponsoratet for de danske håndboldkvinder i luften. Et godt samarbejde, der senere udviklede sig til også at gøre Waoo til ærmesponsor på Håndboldherrernes landsholdstrøjer.

Vælg forbund

Luk
ANNONCE