Nyheder og presse
Del
Herrelandshold
Nyt fra DHF

Håndboldherrerne skal have ny hovedsponsor

Skrevet af Katrine Munch Bechgaard
21. maj 2021Kl. 08:00

Et af landets mest eftertragtede sportssponsorater bliver ledigt 1. juni, når Håndboldherrerne skal have ny hovedsponsor. Den nye sponsor kan se frem til at indgå i et brandfællesskab, der sikrer bred synlighed og værdi for virksomheden, som kan aflæses på bundlinjen.

Når Håndboldherrerne inden længe takker af til den nuværende hovesponsor Bygma, er det farvel og tak for fem års parløb, der har budt på stor værdi for begge parter. Ikke alene har Håndboldherrerne tilkæmpet sig både dobbelt VM-guld og OL-guld, men uden for banen har samarbejdet også medvirket til gode resultater.

Klaus Hadsbjerg, der er administrerende direktør i Bygma A/S, er ikke i tvivl om værdien af samarbejdet med det danske herrelandshold i håndbold:

”Vi har opnået en betydelig brandingeffekt, og samarbejdet har været med til at løfte Bygmas kendskab blandt de professionelle håndværkere og i vores øvrige målgrupper. Sammen med Dansk Håndbold Forbund har vi desuden udviklet fortællingen om Håndboldherrerne og forståelsen for, at håndbold også er stolthed, tradition, hårdt arbejde og perfektion.”

Kendskabet til Bygma er steget med 18 %-point hen over de sidste år, ligesom Bygma oplever, at det har været lettere at tiltrække arbejdskraft. Samtidig har Bygma leveret flotte økonomiske resultater og eroberet markedsandele.

Også Henrik M. Jacobsen, der er direktør i Dansk Håndbold Forbund, er meget tilfreds med samarbejdet, hvor netop Bygmas indstilling til stolthed, tradition, hårdt arbejde og perfektion har passet godt ind i Håndboldherrernes fortælling og landsholdets ambitioner.

”Når værdierne hos eliteidrætsudøverne og sponsorerne smelter sammen, som de har gjort det for Håndboldherrerne og Bygma, har vi fundamentet for at skabe et meget værdifuldt sponsorat. Jeg er rigtigt glad for den tid, vi har haft med Bygma og glæder mig også over, at sponsoratet har levet op til forventningerne og skabt den værdi, som Bygma har ønsket sig,” siger direktøren.

Ny hovedsponsor i sigte
Bygmas exit åbner en sjælden dør for, at en ny hovedsponsor kan drage nytte af det stærke brand, som Håndboldherrerne gennem de seneste år har opbygget. Håndboldherrerne har en tårnhøj kendskabsgrad i den brede offentlighed, hvor mere end 2.6 mio. seere fulgte med, da Mikkel Hansen og co. vandt det andet verdensmesterskab i streg i januar i år.

Også Dansk Håndbold Forbunds egne platforme til eksponering af et sponsorat har stor værdi for en kommende sponsor. Håndboldherrerne er ekstremt populære på de sociale medier, hvor tæt på en halv million danskere følger landsholdet. Under VM i januar blev indholdet på Håndboldherrernes Instagram- og Facebookside vist over 42 mio. gange, og i starten af 2021 var Håndboldherrerne nummer fem på en top-20-liste over danske Facebooksider med mest interaktion, kun overgået af nyhedsmedier.

Thomas Badura, der er ekspert i branding og sportssponsorater er helt sikker på, at en ny partner vil få stor gavn af det stærke brand, som Håndboldherrerne har fået skabt. Og han peger særligt på én ting ved sponsoratet, som skaber stor værdi for en kommende partner:

”Det danske herrelandshold i håndbold er en af de stærkeste platforme herhjemme til et sponsorat. Det helt særlige ved et sponsorat i landsholdshåndbolden er, at man bliver begunstiget af et stærkt mediesamarbejde med TV 2, som sikrer et massivt medietryk. Ikke bare i form af eksponering på TV, men også i form af redaktionelt indhold og content på de sociale medier. Det er noget af det, der gør Herrelandsholdets sponsorat til noget unikt og spændende for mange virksomheder.”

Vælg forbund

Luk
ANNONCE